Penaja

31.7.13

Rakan


ASSALAMUALAIKUMwbt.....

Sedetik, saya tak mampu berkata atau melakukan apa pun, tatkala membaca status sahabat saya tn. Pharo Abdul Hakim... yang menceritakan tentang pemergian sahabat yang kita semua kasihi, Allahyarhan R Hamzah Dua setelah koma akibat kemalangan pagi semalam......

Walaupun kami tidak begitu rapat, namun kemesraannya lewat bicara di status FB dan juga inbox antara kami sedikit masa lalu, yang banyak bercerita tentang puisi dan sastera.. telah sedikit sebanyak mendekatkan saya dengan Allahyarham....

Sungguh, Allahyarham seorang sahabat yang tak lokek dengan ilmu dan sentiasa terbuka serta tak lekang dengan jenaka... saya pasti, ramai yang begitu terasa dengan kehilangan permata yang sangat bernilai ini.... Walaupun ramai yang hanya mengenali Allahyarham lewat laman maya, sama seperti saya, namun sikap baik dan mesra beliau mengkaburkan hakikat itu......

Semoga seluruh ahli keluarga Allahyarham, terutama sekali isteri - Puan Rubiah Dullah, akan tetap tabah menghadapi dugaan yang maha besar ini... dalam tempoh tak berapa hari lagi kita akan menyambut Aidilfitri.... Saya sudah ada pengalaman kehilangan Abah secara mengejut, dan ia memberikan impak yang sangat besar kepada saya walaupun usia saya sudah dewasa.......

Sedangkan sebagai seorang rakan FB, saya berasa sangat sebak dan kehilangan yang terlalu... Apatah lagi ahli keluarga Allahyarham yang begitu dekat dan sentiasa bersama... Justeru, saya sangat memahami kesedihan dan kehilangan yang dirasai oleh ahli keluarga Allahyarham.....

Salam Takziah daripada saya buat seluruh ahli keluarga Allahyarham... Benar, permata itu telah hilang daripada pandangan kita... namun, sinarnya akan tetap menerangi seluruh hidup kita selagi kenangan bersama tidak terpadam di jiwa kita... In shaa ALLAH..........

*INNALILLAHI WAINNALILLAHIROJIUNN ~ damailah kamu di sana wahai Sahabat... semoga ALLAHswt memberikan keampunan ke atas segala kesilapan di sepanjang hayat dan roh kamu ditempatkan di kalangan roh para Solehin... aamiin, aamiin ya Rabbal'alaamiin.......*