Penaja

4.10.12

PERJUANGANKU




Hari ini
kamarku sepi..tidak seperti semalam
Aku ditemani machine dan wayar-wayar
Yang menahan diriku dari terus bergerak bebas
Dalam kesamaran, kulihat teman-teman berwajah sayu.
Missy mengucup dahiku bagai tidak mahu melepaskan
memeluk tubuhku dalam tanggisan
mereke ditarik keluar berlalu pergi
Aku menjerit memanggilnya kembali
Tiada siapa yang mendengar rintihan hati
Badanku terasa berat..tak bisa kugerakkan
Semuanya jadi kaku .
Apakah mereka tidak mendengar jeritanku
Apakah aku sudah mati?

Doaku,
Andainya aku menang dalam perjuangan ini
jika sempat berjumpa dengan ibuku,
ingin aku memohon agar diampunkan salah-silapku,
kerana menyembunyikanmu darinya,
Andai aku tewas dan Tuhan menjemputku kerana tiba masanya
Siapalah aku melawan tadir-Nya…
Hatiku terusan menyebut kalimah Allah,
pemandanganku semakin kabur..
semuanya hilang... semunya rasa terhapus
Ampunilah aku ya Allah!!