Penaja

4.10.12

TERLERAI SUDAH SEBUAH IKATAN...


Ingin aku menahan perjalananmu
tapi aku tahu aku tiada kemampuan untuk menghalangnya..
Apa yg berlaku bukalah kehendak aku
Tapi dah tersurat apa yg tertulis...

AKU TAHU...
Agak sukar untuk aku terima kenyaaan ini
air mataku berderai bagikan air hujan menyembah bumi di kala kau melafaskan kata putus untuk melepaskan aku...
Kerana egoku, kuturutkan walaupun hati ini berat ingin melepaskan..

AKU TAHU...
kau pun terluka sepertiku
Kau kecewa sepertiku jugak
Hati kau hancur sepertiku jugak..Tapi semuanya sudah terlambat
Kerana permainan ciptaan kau telah memakan diri sendiri..
telah menghancurkan mahligai yg terbina 11 tahun...

AKU TAHU...
kau menangis pada hari tu
aku pun tahu timbul penyesalan dalam dirimu
Tapi sudah terlambat...
kau telah rampas kepercayaanku
kau telah hancurkan hati...

Kadangkala aku benci mengakuinya
walaaupun kita sudah berpisah
hatiku tetap ingat pada kau
aku selalu bertanya dalam hati
"ADAKAH KAU INGAT PADAKU"..

Aku pasrah dengan ketentuan Ilahi..
Walaupun kini hanya ada bayanganmu
bayangmu yang selalu hadir di depanku
menghadirkan kenangan suka duka
Kenangan yang tidak mungkin kulupa
seakan terpatri di hatiku....

AKU DOA DIA TEMUI APA YG DICARI DALAM KEHIDUPAN INI..
AKU AKAN TERUSKAN HIDUP INI SELAGI BERNYAWA..
PuspaFm